Koncepcja rozbudowy Międzynarodowego Dworca Lotniczego „Okęcie”

PRZEZNACZENIE OBIEKTU: Symboliczny, poetycki projekt, łączący najnowszą technologię i technikę światową z regionalną specyfiką kulturową i przyrodniczą. Budynek Terminalu 2 współczesnym językiem architektonicznym interpretuje archetypy polskiego pejzażu. Rozłożony na przedpolu Park Krajobrazowy mieści w sobie funkcje ekspozycyjne i targowe stałe oraz rozwija tematyczne wątki pejzażowe Międzynarodowego Dworca Lotniczego im. Fryderyka Chopina. W efekcie wnikliwych studiów wariantowych, wybrane, prostopadłe do linii płyty lotniska, położenie budynku Terminalu 2 w optymalny sposób rozwiązuje problemy wynikające z: ograniczonego terenu, skomplikowanych połączeń funkcjonalnych , wprowadzenia transportu szynowego, wariacji wzajemnych połączeń Terminalu 1 i Terminalu 2 przy perfekcyjnej dostępności w minimalnym czasie wszystkich funkcji lotniskowych.

I etap: budowa Terminalu 2 i pirsu oraz układu drogowego do połączenia z ul. Żwirki i Wigury.
II etap: modernizacja Terminalu 1, rozbudowa pirsu i segmentu VIP, rozbudowa układu drogowego do połączenia z przyszłą trasą NS, budowa linii kolejowej do trasy Radomskiej.

PRZEPUSTOWOŚĆ: I etap: 6,5 mln pasażerów na rok
II etap: 12,5 mln pasażerów na rok

POWIERZCHNIA: Budynek Terminalu 2 – 78 000 m2

Stanowiska kontaktowe: 33
Stanowiska odległe: 37
Po I etapie rozbudowy: 52 800 m.p.
Po II etapie rozbudowy: 9 486 m.p.